2015. január 16., péntek

Csillagos égbolt

Budaörs, Odvas-hegy

Kora esti csillagok a nyugati égbbolt horizontja



Alul: a Szíriusz csillag
     Amikor megszülettem, egy kora tavaszi csütörtöki hajnalon, az Orion csillagkép fénylő Szíriusz kutyájával díszítette az eget. Nem tudom, hogy ezért van-e, de imádom ezt a csillagképet, egyszerűen vonzódom hozzá. Annyira megbabonáz, hogy órákig képes vagyok nézni és közben a semmire gondolni. Ezért most nagyon boldog vagyok, hogy rájöttem, a fényképezőgépem képes a csillag fotózásra. A trükk csak annyi, hogy éjszakai üzemmódba teszem, letámosztom és időzítővel oldom ki az expozíciót. Bár ezek a képek kézből készültek, ez meg is látazik, némelyikbe bele dobogott a szívem :) Főleg a Kis göncöllel harcoltam sokat.
Most, hogy felismertem a gépem ezen képességét, már nincs nem a csillagos ég a határ, hanem a távolság. Jöhetnek az aszteroidák és üstökösök! Jöhet az idei kísérletezés sorozat! Sok kávé és éjszakák a tetőn!



Az Orion csillagkép
Orion öve

Kis göncöl csillagkép

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése