2015. február 15., vasárnap

Túrabeszámoló: 2015.02.15. - Együtt a Magyar Családokért szervezésében 14 km

Csodaszép, kissé hűvös reggellel indult a nap. Korán indultam, hogy biztosan teljesíteni tudjam a szintidőt.
Rajt: Hűvösvölgy, Gyermekvasút végállomás
Útvonal: Hűvösvölgy - Vadaskerti emlékmű - Hármashatár-hegy - Árpád-kilátó - Hűvösvölgy
Táv: 14,5 km
Szint: 420 m
Szintidő: 4,5 óra

Az elrajtolással nem volt gond. Az edei út száraz és a napocsaka is süt. A hegy oldalán enyhém emelkedve eljutottunk a Hármashatár-hegyi repülőtér régi kifutójához, melyet ezen a csodálatosan szép napon a kutyások és a gyerekes családok vettek birtokukba. Az első ellenőrző ponton egy kód volt kifüggesztve az emlékmű mellett. Ezt kellett a lapra felírnunk. 

A második elelnőrzőpont a Hármashatár-hegy tetején lévő Országos Kéktúra útvonal pecsételője volt. Az út viszont egyre nehezedett. A hegy árnyékos oldalán már jócskán megmaradt a hó és az útakon csonttá fagyott jég fogadta a kirándulókat. Amíg én kézzel-lábbal bénáztam, akadtak olyan gyakorlott terepfutók, akik halált megvető bátorsággal rohantak el mellettem, sima futócipőban! Nekem viszont szükségem lesz egy cérnakesztyűre, ha a közeljövőben terevezk túrát, ugyanis rendesen leégettem a tenyerem kapaszkodás közben... hason csúszva... kissé felgyorsítva a haladást.







Felérve a Hármashatár-hegy tetejére elképesztő kilátás tárult elém! Egy életen át elnézegettem volna a hegyek kéklő szépségét! Viszonylag sokat időztem is a gyönyörködéssel. Egyik oromról a másikra sétáltam és közben érdekes csodabogarakra akadtam. Rádiósokra, akik éppen Németországgal morzéztak!

Hobby rádiósok :)
Csodálatos panoráma a Hármashatár-hegyről


De nem feledkezve úticélomat, pecsételés után ismét útrakeltem a negyedik ellenőrzőpont felé, az Árpád-kilátóhoz.


Én pontosan így jártam :)
Az út nem csak meredek, de elképesztően sáros volt! Csúszkáltam én össze-vissza! Ami a csövön kifért! Jókorákat nevettem is magamon :D Végül hálát adtam az Égnek, hogy kéz és lábtörés nélkül megúsztam ezt a kis kalandot! Na mit?! Bár a megfelelő jelzésen, de a rossz irányba indultam el! Dél helyett északra! Tök ciki! Ilyen még sose fordult elő velem! Azt azonban meg kell említenem, hogy sosem igazodtam ki ebben a csomópontban! Ám ezek után, szabályosan ki nem álhatom! Szépen elindultam ismét a Hármashatár-hegy oldalán a Virágos-völgy felé. Mindenesetre elképesztően jó móka volt, szószerint a hátsómon végig csúszni a hegy aljáig! Az első keresztjelzésnél már tudtam merre kavarodtam és elindultam szépen a legrövidebb úton a cél felé. Így lyukadtam ki az első ellenőrzőponthoz vezető úton és visszafelé tettem meg túra hátralevő részét :( Nem szeretek ugyanazon az úton visszafelé menni, mint amelyiken jöttem, és sietnem is kellett, hogy szintidőn belül teljesítsem a túrát. Figyelmetlenségemért többszörös büntetéssel súlytott le rám az erdő. Az első, hogy ugyanazon az úton kellett visszafelé haladnm, a második, hogy kilóméterre teljesítettem a hosszútávot, de ellenőrzőpontok híjján be kellett érnem a rövidtáv oklevelével és végül ott maradt egy kis keserű szájíz, amiért így benéztem az útvonalat. Mind közül ez esett a legrosszabbul! Hogy nézhettem be ennyire?!?
Jó kis túra volt, szép útvonallal. És tanulsága is van: az egyedül túrázás nem feltétlenül a legszerencsésebb választás. Nincs társaság, nincs segítség és nincs, aki kételkedne a rossz döntéseidben, vagy jobban ismerné az erdőt nálad :D

Na, vajon hol van a túristajelzés?


Felirat hozzáadása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése