2014. április 19., szombat

Húsvéti előkészületek

     Az úgy volt... hogy megláttam a lila nyulat az újságos standon. Nem véletlenül egy süteményes magazin is volt hozzá. Nagyon megörültem, mert a szilikonos sütőformák sokkal drágábbak szoktak lenni, mint amennyibe a magazin került. Gondoltam, milyen jól fog kinézni egy nyuszi formájú torta húsvétra! A teljes siker érdekében azért egy héttel korábban készítettem egy próba sütést. Hah, még jó! A formáról kiderült, hogy mégsem olyan egyszerű vele a sütés, mert eltérő mélységű, ezért félre billen és kifolyik belőle a még nyers tészta. És ez csak a kezdet volt a nehézségek hosszú sorában. Nagy nehezen megoldottam a vízszintezést, de nem mertem teljesen feltölteni tésztával, mivel nem tudtam mennyire fog felkelni a tészta. Így viszont akadtak olyan részei a nyuszinak, ahová nem került tészta... És még az alja is odakapott... Valamint "kissé" kiszáradt és szétesett. Igazán mókásan nézett ki! A nyuszi leesett álla engem a "Vándolrló palota" című japán animációs rajzfilm végén szereplő lépegető palota-maradványra emlékeztetett ;D
 
A leesett állú csokis nyuszi piskóta
 
Rengeteg tapasztalattal gazdagabban egy hét múlva azért még egy próba sütést készítettem. Az eredmény röviden: Pont. Pont. Pont. Kétségbeejtő lett. Ezúttal ugyanis teletöltöttem a sütőformát. Jól ki is kelt a tészta! Kiváncsian keresetem az égett szag forrását, amikor rádöbbentem, hogy a süti ég. Ha nem takarítottam ki sütés közben vagy háromszor a sütő aljába lefolyt és odaégett tésztát, akkor egyszer sem! Ebből a tortából még kevesebb maradt. És még a kozma szagot is beitta a szilikon.
Mindezek után a szilikon forma egyetlen lehetséges felhasználási módszerként, a puding készítést látom. Az íze miatt aggódom egy kicsit, mert a puding fel tudja venni a környezete illatát, ízét. (lásd: amikor a vanilia pudingot beteszed a hűtőbe még vanilia íze van, de mire lehűl és megennéd már olyan íze van, mint a hűtő összes tartalmának együttvéve.)
 
Végeredmény: Nem csak mutatós, de finom is volt ;)
 
Csoki foltos vanilia puding nyuszi
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése