2014. december 6., szombat

Mézeskalács Mikulásra :)


     Sajátos hangulata van a téli időszaknak. Az év bármely napján lehet mézeskalácsot készíteni, még sincs olyan otthont teremtő, meghitt hangulata, mint amikor ezt decemberben csináljuk.
Kissé félve kezdtem hozzá, mert emlékeimből úgy rémlett, hogy ez valami bonyolult és kényes sütemény. Egy kevéske internetes kutatás után azonban azt kell mondjam, hogy ez sem más, mint a tőbbi sütemény recept. Ha nem találtam vagy ötezer féle receptet, akkor egyet sem! Választék van bőven. Nos, én leegyszerűsítettem a választást, megnézetm a végeredményről készített fényképeket és aszerint döntöttem. Bár kinézet alapján nem lett ugyan olyan az állaguk, de ennek talán az az oka, hogy a liszt egyharmadát kihagytam a tésztából... Nem hiányzott. Az állagához semmiképp. Na, jó, kifelejtettem! A recept kivetette velem és félre rakatta, de olyan kacifántosan írt, hogy elvesztem a sorok között és nem találtam meg, hol írja, hogy bele kéne tenni. Ettől függetlenül finom lett :)

Hozzávalók:
- 1 kg finomliszt
- 14 dkg porcukor
- 2 csapott teáskanál szódabikaarbóna
- 8 dkg Rama margarin
- 1 csomag mézeskalács fűszerkeverék
- 2 db tojás
- 2 db tojássárgája
- 40 dkg méz

Elkészítés:
A lisztől kiveszünk két bögrényit és félretesszük.
A liszthez hozzáadjuk a porcukrot, a szódabikarbónát, a margarint és morzsoljuk össze. Ezután adjuk hozzá a mézes fűszer keveréket, a tojásokat és a mézet, valamint a félretett liszetet. Jól dolgozzuk össze a tésztát és hűvös helyen pihentessük 1 napig.
Újra elővéve a tésztát belisztezett nyújtódeszkán nyújtsuk 1 cm vastagságúra. A kiszaggatott formákat előmelegített sütőben 180 C fokon aranybarnára sütjük az alját. Kb. 10-12 perc alatt elkészül.
Ha kihűlt, jöhet a dekoráclás. Ezidáig porcukorral és ételfestékkel pepecseltem... és akkor még a felvitelt is meg kellett oldanom. De most időt és energiát spóroltam és vettem előre készített cukormázat :D Nagyon gyorsan és könnyen haladtam a díszítéssel és ez annyira felvillanyozott, hogy igazi gyöngyszemek készültek.
Jó szórakozást mindenkinek :D 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése