2015. február 16., hétfő

Rekedtségem oka: nem a kimerültem és eleresztem magam

     Hol kezdjem... nem olyan könnyű ennek a történetnek fülön csípni az elejét. Lassan a vége felé járok, de hosszú, nagyon hosszú utat tettem meg, mire fényderült az okokra, bár azok mégsem a kiváltó okok, csak azok következményei.
Egy állapotról van szó. És arról, hogy minden relatív. Kinek mit jelent az egészség. Pusztán a fájdalom hiánya, még nem biztos, hogy egyet jelent egészségesnek lenni.
Az én zarándok utam már jó pár éve elkezdődött, csak minduntalan zsákutcába vezetett. A nyakamban érzet szorítással kezdődött, vegyűlve a gombóc van a torkomban érzéssel. A házi orvos eleinte úgy vélte, biztosan csak elkaptam valami vírusferőzést. Aztán, amikor egy éjjel a sűrgősségire rohantak velem, mert fulldokoltam, egy Calcium injekcióval letudták a dolgot, ami persze nem sokat segített a helyzeten. A gégészetre küldtek, ahol persze nyomát sem látták semmiféle megnagyobbodásnak. A kör bezárult.
Kora ősszel már egyéb, nem szokványos panaszok merültek fel és a folyamatos rekedtség már-már elviselhetelenné vált. Ekkor már egy szakorvost kerestem fel, aki tüstént vérvételt kért, hormonszint analízissel és bizony kiderült, hogy a pajzsmirigyhormon szintem az egekben van. Egyenes út vezetett az endokrinológiára. Szerencsére az orvosom csak megejtett egy kedves telefont és engem máris a Honvéd Kórház egyik főorvosa fogadott két nap múlva. További vérvételek következtek, meg egy sor különböző vizsgálat.
A rekedtségről kiderült, hogy munkahelyi ártalom következménye lehet. A sok beszéd és krétapor miatt nem egyszer volt hangszálgyulladásom. Talán ennek következtében alakult ki az a helyzet, hogy nyitva maradt a hangrés, a hangszálaim nem képesek teljesen összezáródni, ezért erőlködnek. Folyamatosan erőlködnek, aminek az állandó rekedtség lett a vége. Szerencsére ez is időben kiderült. Ugyanis ilyen hosszú idejű megterheléskor csomók alakulhatnak ki a hagszálak felszínén, amit csak műttéi úton lehet eltávolítani. De az eredmény nem lesz ugyanaz, mint volt. Ennek kivédése érdekében Phoniátriai szakrendelésre kell járnom, ahol újra el kell sajátítanom a megfelelő hangképzést, hogy újra rendesen zárjanak a hangszalagjaim. Elég ritkán tartanak ilyen rendelést, ezért még nem volt alkalmam elmenni, de már kiváncsian várom.
Voltam nyaki ultrahangon, ahol kiderült, hogy a jobb oldali pajzsmirigylebenyemben két darab göb van. Egy 8 és egy 13 mm átmérőjű. Ennek következménye egy szövetteni mintavéltel lett, mivel az egyik göb meghaladja 10 mm-t. A hosszú várakozás ellenére sem izgultam rá nagyon a dologra, ugyanis egy remek könyvet olvasok most, ami teljesen a hatalmába kerített és egyáltalán nem foglalkoztam azzal, hogy izgulnom kéne a nyaki bökdösödés miatt :D
Az eredményre még várunk. Addig rendszeresen vért vesznek és megfigyelik az állapotom. Az eddigi eredmények alapján a diagnózis pajzymirigy gyulladás. A kiváltó ok ismeretlen. Azonban az bizonyos, hogy a stressz nagyban befolyásolja és rossz hatással van rá.
Mindenkinek vannak gondjai. Szorongunk az elvárások vagy a megoldhatatlan problémáink miatt. Nekem ez jutott. Bár nem halálos betegség, mégis egy kellemetlen állapot, melynek hullámzó természete kiszámíthatatlanná tesz sokminden mást is.
A pulzusom is túl magas. A rendhagyó 72 helyett 103. Bár szerintem én ezzel kompenzálom az alacsony vérnyomásomat. Így hát orvosi utasításra nem csinálhatok semmi pulzus növelő tevékenységet... Ezért most újra túrázom :D Kell valami, amit élvezek, és kikapcsolt, elfelejteti velem ezt az egész butaságot.
Újra rajzolok is, ami kikapcsol és megnyugtat. Szeretem.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése