2021. október 21., csütörtök

Napsugaras csütörtököt

Nem bírok tovább aludni... Szerintem telihold van. Plusz lelkiekben már készülök a mai angolra. Házi feladat nincs, csak ajánlások, hogy mivel gyakorolhatunk többet. Most a hallás utáni szöveg értést vesszük. Nem egyszerű, főleg úgy, hogy nekem sose volt jó fülem hozzá. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy ez egy általános képesség hiány nálam, szerintem csak az angolra nem áll rá a fülem. Mert bár régen tanultam nyelvet, de úgy emlékszem az olasznál és görögnél sose volt ilyen gondom.

A legfontosabb a megfelelő forrás. 'Clear and slowly', vagyis 'Tiszta és lassú' legyen a beszélt szöveg. Ez egy nagy ország, rengeteg helyi dialektussal és a világ számos helyéről érkezett betelepülői miatt számos akcentussal. A tanárunk a BBC-t ajánlotta, mert az országos műsor, tehát az egyetemes angolt beszéli, hogy mindenki megértse; a Skót, a Wales-i, az Ír... És témakörökben is változatos az időjárástól kezdve, a nemzetközi híreken át egészen a technológiai újdonságokig. És ami nyevtanulás szempontjából nem utolsó szempont, hogy a neten fellelhető legtöbb video feliratos, vagyis látással korrigálhatóak a rosszul értett szavak, így bővülhet a szókincsünk is a helyes megértés mellett. A legutóbbi alkalmak pozitív élményeitől feltüzelve nagybőszen neki is álltam a gyakorlásnak. Úgy fogtam fel, mint egy diktálást, vagyis ami hallok, leírom... de még milyen szerencse, hogy visszajátszhatóak ezek a videók! Az időjárással kezdtem. Gondoltam ez lesz a legkönnyebb szövegkörnyezet, hiszen ugyan miről is lehet szó: felhők, szél, hőmérséklet... Aztán az első mondatnál nem jutottam tovább! Az a rengeteg kötőszó meg jelző! És még felirat sem volt hozzá... Úgyhogy váltottam és kerestem mást. Könnyed híreket a nagyvilágból... De a hírek sosem könnyedek. Mindegyiknek komoly mondanivalója van, amit nagyon is körültentően fejtenek ki. De próbálkozom és csak ez számít.

Legyen szép napotok!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése