2022. április 11., hétfő

Április 11. - A Költészet napja

SZABADSÁG 


én nem tudom, mi a szabadság, 

pedig gondolkodtam rajta sokat.

ha majd egyedül moshatok fogat,

és a szomszéd kislány kinőtt pulcsiját

nem kéne hordanom, csak kidobhatnám

és a macis mese után is tévézhetek,

akkor vajon már szabad leszek?

ha senki sem kérdezi, hanyas lett a matek dogám,

ha nem derül ki, hogy a szavalóversenyen nem jutottam tovább,

és suli után nem kell rögtön hazamennem

hiszen otthon senki sem vár engem,

ha a barátnőimmel a téren lóghatok,

akkor vajon már szabad vagyok?


én nem tudom, mi a szabadság,

pedig rágódtam rajta sokat

a harmadik emeleten a nyitott ablaknál ülve

verseskötettel a kézben, dübörgő zenével a fülben,

és az esti bulira készülve, ruhakupacok között bolyongva,

aztán a zöld pardonban ritmusra tántorogva,

bocs, csuklom, kicsit sok volt a boros kóla,

és nem vettem észre, hogy ütött az óra,

amíg haza nem értem és anyám szemébe nem kellett néznem

addig elhittem, hogy szabad vagyok, majdnem teljesen szabad.


én nem tudom, mi a szabadság,

pedig küzdöttem vele sokat.

szabadnak lenni azt jelenti, hogy elmenni,

mindent ott hagyni, na jó, mindent azért mégse,

gyerekkel nekivágni a messzeségnek

vagy inkább ezt hívják tévedésnek?

megszabadulni mindentől, ami hazaköt,

aztán külföldön rájönni, hogy szíven üt

a magyarság hiánya, az összekacsintás bája

a szerelővel, a zöldségessel, mert érti, tudja, 

hogy a szabadság csak egy mendemonda


én nem tudom, mi a szabadság,

de rájöttem, hogy már nem érdekel

nekem az örökölt pulcsi is megfelel

nem akarok már menekülni,

anyám tekintete elől messze repülni,

szeretnék inkább a szemébe nézni, amíg lehet

és hinni, hogy az vagyok, aki bármit megtehet

na jó, bármit azért mégse, de elutazhatok a hétvégére

és a buszból nézhetem az áprilisi havat

és elhihetem, hogy most vagyok szabad.


***


A szöveg Lackfi kreatív írás kurzusán készült Jenei Gyula Kutyadal c. verse alapján.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése