2014. augusztus 6., szerda

Budai séta

Mint utóbb kiderült, nem lehet elég korán indulni :) Az idei nyár fülledt melegsége mellett számos délutáni zivatarral lepte meg az országot. És ez ma sem történt másképp. De ettől függetlenül remek délelőtt volt. Ismét újabb kilómétereket hagytam magam után. A nosztalgikus séta keretében, melynek úticélja legjobb gyerekkori barátnőm meglátogatása volt Budán, hosszan elidőztem a Márvány utcai vasúti felüljáró korlátjára támaszkodva. Egészen kiskoromat leszámítva, itt nőttem fel. A Krisztina úton jártam középiskolába, igaz csak egy évig, mert elköltözött és én maradtam iskolát váltva, de nagyon szép emlékeim maradtak abból az időből. Két tanáromra emlékszem, az olasz tanárnőmre és a földajz tanáromra. Az idős Professoressa olyan jó érzékkel és szeretettel tanította az olasz nyelvet, hogy év végére az egész osztály folyékonyan társalgott. Csak egyszer hallottam magyarul beszélni, az első órán, amikor bemutatkozott, mesélt magáról egy kicsit, majd kijelentette, hogy ezentúl már csak olaszul fog beszélni hozzánk, egészen, amg le nem érettségizünk. A földrajz tanárunk szívvel-lélekkel beszélt a világ csodáiról és egyszer behozott egy videót, amit egy régebbi tanítványa küldött neki a Himalájáról. Szép felvétel volt a világ tetejéről, de még jobb volt látni a tanárút arcán a büszkeséget.
 



Dél pályaudvar




Kilátás egy budai ház belsőudvarába. A vastag téglafalak miatt itt még a legnagyobb nyári hőségben is hűvös vizes illat van... meg lecsó szag :D





 Nem hiszem, hogy régészeti jelentőségű ritkaságot találtam, de számomra roppant izgalmas, hogy a gyerekkoromban a Budai Várról hallott történetekből talán mégis van, ami igaz lehet.
Buda tele van feltáratlan régészeti értékekkel, melyek a világháborúk sorá kerültek a talajba. Talán nincs is olyan építkezés, ami ne késlekedne heteket 1-2 cserép darab miatt :)
 
 
 
Mármint?... Most akkor az eresz nem bírja, vagy "csak" hóra számítsak :D

Onnan valami nagyon jön!

Ti is kiszúrtátok a kagylót?





Egyszer kipróbálom :D
Bár sokallom a árát... Még egy hétig itt áll, aztán megy a Sziget Fesztiválra.

Gratulálunk! A lehető legnagyobb érzékkel sikerült a kukát a biciklisáv közepére állítani!

Óriáskerék az Erzsébet téren





Felirat hozzáadása
 
Lemosva a cserepeket a csészeszerű darabon egy lenyomat betűi olvashatók "TER". Ezek a betűt, gondolom a kerámikus műhely pecsétje. Talán ki lehetne deríteni, hogy milyen tárgy volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése