2022. február 20., vasárnap

Útinapló - Magyarország 4. rész

Egy derűs vasárnap


Ki hitte volna, hogy előnye is van a kornak. Olyan rég ittam ennyit, hogy már nem is emlékszem milyen utána teljesen üresnek lenni. Végig kornyadozva a csodálatosan napsütéses reggelt 10 körül úgy döntöttem restartolok és magamba gyömöszöltem egy fél zsemlét. Fontos dolgom van ma, amit ráadásul megígértem, így nem eshetek szét csak azért, mert elittam a mértékletességem. Még szerencse, hogy előre bekészítettem a holmikat, amiket vinnem kellett. Felcsaptam a napszemüveget és két hatalmas zsákkal a vállaimon kiléptem a nagyvilágba. Nem is tudom hogy fértem fel a buszra. Akihez mentem több, mint barátnő, más... anyatárs, akivel egyszer összecsapódtunk a srácaink ügyei kapcsán, aztán együtt úsztunk tovább az árral (szemben). Az Ő álma vált most valóra. Végre! Megnyitotta a saját üzletét! Hatalmas boldogság ez nekünk! Évekig tervezgette, beszéltünk róla, kereste a lehetőségeket. Egyszer már majdnem sikerült, csak jött a covid és mindent elvesztett, még mielőtt beindulhatott volna az üzlet. De most végre itt van, eljött az ideje. Ez több megélhetésnél, ez maga a függetlenség, az önkiteljesülés! Végtelenül boldog és büszke vagyok, hogy sikerült neki és arra is hogy volt némi közreműködésem a dologbam. Csak egy kicsi és az is a háttérben, de minden üzletben kell egy csendestárs. Úgyhogy a mai program az üzlet helyiség kitakarítésa és újra berendezése volt. Egy hónapja nyitott, de idő kell, amíg a dolgok jól kiforrják magukat. Ezidő alatt vagy 3x rendezte már át a polcokat. 


Áttekinthetőnek kell lennie a kínálatnak, ugyanakkor figyelembe kell venni a helyszín adottságait is és a lehető legkisebbre kell csökkenteni a lopási lehetőségeket.


Büszke vagyok rá. És nem csak azért, mert három gyerek és egy főállású férj mellett vitte mindezt véghez. Hanem mert az üzletpolitikája is eltér a többi bizományistól. Ő ugyanis nem a nagybaniban veszi meg kilóra zsákban az árúit rápakolva 300% hasznot, hanem az anyukáktól veszi be a kinőtt ruhákat. Nagyon kevés hely van, ahol így működik a dolog, pedig ez egy folyamatosan megújuló piac. Mindig lesznek anyukák, akik a kinőtt ruhákat nem tudják kinek tovább adni, de kidobni sincs szívük. Így viszont egy kicsit visszahoz a konyhára és a kukánál sokkal jobb helyre kerül, egy talán nélkülözőbb családhoz. De az eladhatóság miatt szigorú minőségi kritériumok vannak, ami az üzletet is minősítik és szerintem teljesen természetes követelmények; nem lehet foltos és szakadt.

Már egészen ránk sötétedett, amikor végeztünk. Minden fáradtságom ellenére ez volt a lehető legjobb vasárnapi program. A hétfői események tükrében ugyanis még véletlenül sem akartam egyedül maradni és túlizgulni magam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése