2021. szeptember 21., kedd

Csak ennyi kellett volna... Aurora Borealis

Vissza a régi verklihez. A napok hetekké folynak, azok hónapokká és csak úgy peregnek az évek, miközben nem történik a világon semmi. Semmi, amit egyszer elterveztem, hogy majd valamikor... Tudom, hogy ez csak az 'én fajtám' kiváltsága és nem mindenkivel ilyen hálátlan az idő, hogy kifolyik a kezük közül, mint ahogy a pénz is, de nem szapulom érte, kapja eleget.

Történt ugyanis, hogy múlthét végén az egyik helyi csoportban, a fészen felkerült pár fantasztikus kép a sarki fényről. Bizony, a mi pari sétányunkról fotózva, rajta a Stately Pierre mólóval. Persze mindezt már csak másnap reggel láttam. Aznap borús volt az ég, a következő napon pedig már tök fölösleges volt kimennem. De megtettem és bár halvány villanásokkal sejtelmesen felfedte magát a bitang, már nem volt megörökíthető erősségű. Na jah, így jár az, aki nem sétáltaltat kutyát a parton éjjel 11-kor... Viszont, hogy többet ne maradjak le róla, kevéske kutakodás után találtam egy oldalt, ahol a NASA állítólag 5 percenként frissíti a képadatokat, gyakorlatban 10, de ez mindegy is, a lényeg, hogy friss napkitörés információkhoz juthattok hozzá, amiből tudhatjátok lesz-e látható sarki fény jelenség a felettetek húzódó égbolton.

Sajos linket nem tudok bemásolni, de az 'Időkép' okdalát dobta fel a kereső.


Egyébként hosszú idő óta a legnagyobb napkitörésről maradtam le. Ezentúl következetesebb leszek és délutánonként ránézek, hogy lesz-e esti program a partra kocsikázás.

Addig is gyönyőrködjetek ebben a két, nem általam készített képben. Az első natúr beállításokkal lőtt pillanatkép, míg a második már hosszabb expozíciós idővel készült.





Ezen elgondolmodva felidéztem a 'bakancslistám'. Még le is írtam ide, úgyhogy kötelességemnek érzem frissíteni. Ez annyit tesz, hogy átértékelve a jelentőségüket számomra, kihúzok párat... 

Szomorú, nem igaz; feladni az álmainkból? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése